Blogs
Ηλεκτροκίνηση: 30% αύξηση επιδότησης στο δεύτερο κύκλο

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοινώνει ότι τον Απρίλιο θα ξεκινήσει ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.


Το νέο πρόγραμμα, με προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ για το 2022, περιλαμβάνει αυξημένες επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δικύκλων ενώ θεσπίζονται κοινωνικά κριτήρια για ΑμεΑ, τρίτεκνους και – για πρώτη φορά – για νέους έως 29 ετών. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί και για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε νησιά.


Ο δεύτερος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» θα έχει αναδρομική ισχύ από 1.12.2021 και οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις τους έως τις 31.12.2023.


Οι σημαντικότερες διατάξεις του νέου προγράμματος είναι οι εξής:


- Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό σε 8.000 ευρώ από 6.000 ευρώ που ίσχυε στον προηγούμενο κύκλο.

- Η απόσυρση του παλιού οχήματος επιβραβεύεται με 1.000 ευρώ, ενώ η αγορά του έξυπνου οικιακού φορτιστή με 500 ευρώ.

- Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τα Άτομα με Αναπηρία, που δικαιούνται επιπλέον 1.000 ευρώ, για τις οικογένειες που έχουν τουλάχιστον τρία εξαρτώμενα τέκνα, οι οποίες θα δικαιούνται 1.000 ευρώ ανά εξαρτώμενο τέκνο, έναντι των συνολικά 1.000 ευρώ που προβλεπόταν στο παρελθόν, αλλά και για τους νέους έως 29 ετών οι οποίοι θα λαμβάνουν επιπλέον 1.000 ευρώ.

- Για τα φυσικά πρόσωπα, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικών δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως και L7e αυξάνεται από 20% σε 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης από 800 ευρώ σε 3.000 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα που χρησιμοποιούνται για την μεταφορά εμπορευμάτων ή/και επιβατών καθώς και τα μικροαυτοκίνητα. Ειδικά για νέους έως 29 ετών προβλέπεται η προσαύξηση της ενίσχυσης κατά 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων.

- Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά δίκυκλα L1e έως L4e παραμένει στο 20% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ. Στις κατηγορίες αυτές περιλαμβάνονται τα ελαφρά ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με κυβισμό μικρότερο των 50 cc καθώς και τα αντίστοιχα οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού.

- Ειδικά για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων του συνόλου της κατηγορίας L θα επιδοτείται προαιρετικά ως μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος η αγορά δεύτερης μπαταρίας με ποσό 300 ευρώ.

- Το ποσοστό επιδότησης για τα ηλεκτρικά ποδήλατα παραμένει στο 40% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα είναι 800 ευρώ.

- Για τις εταιρείες, το ποσοστό επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αυξάνεται από 20% σε 30% και το μέγιστο ποσό επιδότησης θα ανέλθει σε 8.000 ευρώ ανά όχημα.

- Ο αριθμός των οχημάτων για τον οποίο μια εταιρεία δικαιούται επιδότηση δεν θα περιορίζεται πλέον αριθμητικά, σε αντίθεση με τον πρώτο κύκλο του προγράμματος που υπήρχε το όριο των 3 ή 6 οχημάτων (σε περίπτωση νησιωτικών Δήμων).

- Οι εταιρείες θα μπορούν πλέον να επιδοτούνται και για την αγορά και εγκατάσταση έξυπνων φορτιστών, με τον όρο ότι αυτοί θα εξυπηρετούν αμιγώς τους σκοπούς της εταιρείας και δεν θα χρησιμοποιούνται για εμπορική εκμετάλλευση.

- Παρέχεται, επίσης, η δυνατότητα στις εταιρείες να αποσύρουν ίσο αριθμό οχημάτων με αυτόν που αντιστοιχεί στα οχήματα για τα οποία αιτούνται επιδότησης, με το ποσό ανά όχημα να είναι 1.000 ευρώ.

- Εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες θα μπορούν να επιδοτηθούν πλέον και για την αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων.

- Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας GR–Eco Islands, ειδική μέριμνα λαμβάνεται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά, καθώς η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενισχύεται με επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο σε όλα τα νησιά της χώρας.

- Ενισχύονται επίσης οι εταιρείες αντιπροσώπων, εμπόρων και εισαγωγέων αυτοκινήτων για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) με ποσοστό επιδότησης 30% και μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

- Σε σχέση με τον πρώτο κύκλο του προγράμματος, δεν θα υπάρχει πλέον η υποχρέωση εξαγοράς του οχήματος στη λήξη της περιόδου χρονομίσθωσης. Με τον τρόπο αυτόν διευκολύνεται η αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων εταιρικών στόλων.


Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Με τον δεύτερο κύκλο του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και τις νέες αυξημένες επιδοτήσεις, δίνουμε ισχυρά κίνητρα σε όλο και περισσότερους πολίτες για την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων. Ο πρώτος κύκλος του προγράμματος είχε ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα. Συνέβαλε καθοριστικά στην αύξηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων και στην υπερκάλυψη του στόχου, κατά 183,6%, που προέβλεπε το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για το 2021. Ταξινομήθηκαν 6.967 ηλεκτρικά οχήματα, έναντι στόχου 3.750. Σήμερα, ανακοινώνουμε τις προδιαγραφές του νέου προγράμματος, το οποίο περιλαμβάνει αύξηση της επιδότησης για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και δικύκλων. Επίσης, θεσπίζουμε κοινωνικά κριτήρια για ΑμεΑ και πολυτέκνους, αλλά και κριτήρια για την απόσυρση των παλιών ρυπογόνων οχημάτων και την αγορά έξυπνου φορτιστή. Το νέο πρόγραμμα θα είναι σημαντικό για την επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων για την ηλεκτροκίνηση, που προβλέπονται στον πρώτο Εθνικό Κλιματικό Νόμο».


Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε: «Ο πρώτος κύκλος του Κινούμαι Ηλεκτρικά ολοκληρώθηκε με εντυπωσιακή συμμετοχή και έχοντας υποδεχθεί σε 16 μήνες συνολικά 18.816 αιτήσεις, πολιτών και εταιρειών που επέλεξαν την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης για τις καθημερινές τους μετακινήσεις. Η συμβολή της δράσης στην διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στο μείγμα των μεταφορών ήταν εξαιρετικής σημασίας, γεγονός που μας ώθησε στην αναβάθμιση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που ανακοινώνουμε σήμερα και στην ενίσχυση των κινήτρων που παρέχονται με απώτερο στόχο την μείωση των ρύπων κατά 55% έως το 2030.

Τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τα φορολογικά κίνητρα αποτελούν μέρος ενός συνολικού στρατηγικού σχεδιασμού που θα αποτυπώνεται στον Κλιματικό Νόμο, στην αξιοποίηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης για την ενίσχυση της εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων υποδομών φόρτισης, στην μετάβαση των νησιών μας στην κλιματική ουδετερότητα και τελικά σε βιώσιμες και φιλικές προς τον πολίτη πράσινες μεταφορές».

Blogs
Φορτίζω Παντού: επιδοτήσεις για εγκατάσταση δημόσιων φορτιστών

Ανοίγει στις 11 Μαΐου η πλατφόρμα για τις αιτήσεις επιδότησης της δράσης «ΦΟΡΤΙΖΩ ΠΑΝΤΟΥ», που θα υλοποιηθεί με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και στόχο έχει την εγκατάσταση και λειτουργία τουλάχιστον 8.000 δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα.

Μέσω του προγράμματος θα επιδοτηθούν έως και σε ποσοστό 70% ιδιωτικοί φορείς μεταξύ των οποίων πρατήρια καυσίμων, σούπερ μάρκετ ή εμπορικά κέντρα ώστε να εγκαταστήσουν σημεία ταχείας και υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Η δαπάνη του προγράμματος για τα έτη 2022 - 2024 ανέρχεται σε 79.790.000 ευρώ και για το τρέχον έτος ανέρχεται σε 15.958.000 ευρώ.

Τι προβλέπει το πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού»

Σύμφωνα με τη διακήρυξη του προγράμματος, αντικείμενο είναι η παροχή οικονομικών κινήτρων για την προμήθεια και εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης Η/Ο, που τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη από Α.Π.Ε., σε βασικές αστικές και περιαστικές τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος (όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους, λιμένες και χώρους στάθμευσης), με σκοπό την ανάπτυξη της σχετικής αγοράς.

Η υποβολή των αιτήσεων θα ξεκινήσει στις 11 Μαΐου στην πλατφόρμα https://fortizopantou.gov.gr μέσω της οποίας θα γίνεται και η διενέργεια των ελέγχων και η παρακολούθηση υλοποίησης των έργων, ενώ οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερώνονται για κάθε πληροφορία σχετικά με τη δράση.

Το πρόγραμμα προβλέπει και δειγματοληπτικό έλεγχο για την εξακρίβωση της ακρίβειας των στοιχείων που αναγράφονται στα αντίγραφα εγγράφων που υποβάλλονται σε ηλεκτρονική μορφή, σε τουλάχιστον 5% των αντιγράφων που υποβλήθηκαν.

Πού μπορούν να τοποθετηθούν οι δημόσιοι φορτιστές

Οι επιλέξιμοι για λήψη ενίσχυσης σταθμοί φόρτισης Η/Ο διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, βάσει του χώρου εγκατάστασής τους, ως εξής:

  1. Στους δημοσίως προσβάσιμους σταθμούς φόρτισης Η/Ο σε χώρους αρμοδιότητας των δήμων που περιλαμβάνονται σε Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.)
  2. και στους δημοσίως προσβάσιμους σταθμούς φόρτισης Η/Ο εκτός Σ.Φ.Η.Ο.


Η δεύτερη κατηγορία διαχωρίζεται σε δύο υποκατηγορίες σε όσους βρίσκονται σε αυτοκινητοδρόμους ή γενικότερα επί των αξόνων του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και συγκεκριμένα σε δημοσίως προσβάσιμους χώρους στάσης ή στάθμευσης κατά μήκος της οδού, εντός λιμενικής ζώνης, εντός αερολιμένα, εντός σιδηροδρομικού σταθμού και σε δημοσίως προσβάσιμους σταθμούς φόρτισης σε άλλους χώρους.

Οι χώροι αυτοί μπορούν να είναι:

  • υφιστάμενα ή υπό αδειοδότηση «Πρατήρια Παροχής Καυσίμων και Ενέργειας»,
  • υφιστάμενοι ή υπό αδειοδότηση ή υπό παραχώρηση χώροι στάσης και στάθμευσης εντός ζώνης τουριστικών λιμένων,
  • υφιστάμενοι ή υπό αδειοδότηση στεγασμένοι και υπαίθριοι σταθμοί οχημάτων,
  • υφιστάμενα ή υπό αδειοδότηση συνεργεία συντήρησης και επισκευής οχημάτων
  • δημόσια ή ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ)
  • χώροι στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων με δημόσια πρόσβαση

Οι αιτήσεις υπαγωγής στη δράση υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά από τους υποψηφίους και υποχρεωτικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος της επίσημης διαδικτυακής πύλης της δράσης (https://fortizopantou. gov.gr). Δεδομένου ότι ο προυπολογισμός είναι συγκεκριμένος ανά Περιφέρεια και ανά κατηγορία, οι αιτήσεις υπάγονται στη βάση άμεσης αξιολόγησης κατά χρονική προτεραιότητα (first come - first served), και μέχρι εξαντλήσεως των διαθέσιμων πόρων.

Η πορεία της ηλεκτροκίνησης και τα «αγκάθια»

Γεγονός είναι, πάντως, ότι η εγκατάσταση φορτιστών σε αυτοκινητοδρόμους και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, κυρίως για λόγους ασφαλείας. Στο πλαίσιο του Φόρουμ των Δελφών, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς είχε επαναλάβει πως «υπάρχει το θέμα διασφάλισης της απαραίτητης ασφάλειας και για αυτό δεν έχουν εγκατασταθεί σταθμοί σε μεγάλα κομμάτια των εθνικών οδικών οδών, όπως η Εγνατία Οδός, καθώς εκεί δεν υπάρχουν ΣΕΑ. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες στην Ευρώπη», σημείωσε.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι στα εθνικά δίκτυα της Ελλάδας η ευρωπαϊκή υποχρέωση για σταθμούς φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα καλύπτεται στο 65% των δικτύων.

Από την πλευρά της η Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προαναγγέλλοντας την έναρξη του προγράμματος «Φορτίζω Παντού», είχε επισημάνει ότι το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά» προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς.

Blogs
H ηλεκτροκίνηση μείωσε κατά 3,3% την ζήτηση για πετρέλαιο

Η αύξηση του αριθμού των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μείωσε τη ζήτηση για πετρέλαιο κατά περίπου 1,5 εκατομμύρια βαρέλια του «μαύρου χρυσού» σε καθημερινή βάση, που αντιστοιχούν σε 3,3% της συνολικής παγκόσμιας παραγωγής για τις οδικές μετακινήσεις και μεταφορές.


Ο παγκόσμιος στόλος οχημάτων χρειάζεται καθημερινά για την κίνησή του γύρω στα 43,7 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου ή περίπου 1,74 δισεκατομμύρια λίτρα βενζίνης. Αναλυτές του BloombergNET (BNEF) εξέτασαν πόσο επηρεάστηκε αυτή η τιμή εξαιτίας της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης από το 2015 έως το 2021 και κατέληξαν σε εντυπωσιακά αποτελέσματα.


Σύμφωνα με τη μελέτη τους, στα τέλη του 2021 εξοικονομούσαμε καθημερινά περίπου 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου χωρητικότητας 159 λίτρων το καθένα χάρη στον αυξημένο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως. Αυτό ισοδυναμεί με διπλάσια εξοικονόμηση σε σχέση με το 2015, οπότε η αντίστοιχη τιμή κυμαινόταν σε περίπου 725.000 βαρέλια πετρελαίου την ημέρα, αλλά και σε μείωση κατά 3,3% της ζήτησης για «μαύρο χρυσό», που προορίζεται για τον κλάδο των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών.


Εκτός από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, οι ερευνητές συμπεριέλαβαν στη μελέτη τους επίσης υβριδικά και υδρογονοκίνητα οχήματα, ηλεκτρικά λεωφορεία και δίκυκλα, σκούτερ και μοτοσικλέτες.


Μάλιστα η μεγαλύτερη εξοικονόμηση οφείλεται στην εκτεταμένη χρήση ηλεκτρικών δικύκλων στην Ασία, στα οποία αναλογεί ένα ποσοστό 67% από τη μείωση της ζήτησης. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία με ποσοστό γύρω στο 16% και στην τρίτη τα ηλεκτροκίνητα Ι.Χ. με 13% ποσοστό.


Η ραγδαία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης υπολογίζεται ότι θα μειώσει έως το 2035 τη ζήτηση για πετρέλαιο κατά 16 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα.


Ενδεικτικά να αναφέρουμε, ότι από το 2012 έως το 2021 ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκε περίπου 50 φορές και ότι το 2020 κυκλοφορούσαν σε όλον τον κόσμο γύρω στα 11 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.


Η μείωση της ζήτησης για πετρέλαιο κρίνεται εντυπωσιακή, αν σκεφτούμε ότι μόνον το 98,8% του παγκόσμιου στόλου απαρτίζεται προς το παρόν από μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας και ότι η εξοικονόμηση προκύπτει από ένα ποσοστό μόλις 1,2% αμιγώς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.

Blogs
ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ - Β' ΚΥΚΛΟΣ

Πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων και φορτιστών.

Το πρόγραμμα της ελληνικής κυβέρνησης για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας.

Βασικά χαρακτηριστικά προγράμματος

Φυσικά Πρόσωπα

  • Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000€.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000€ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000€ και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500€.
  • Επιπλέον επιδότηση 1000€ για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ.
  • Επιπλέον επιδότηση 1000€ για οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα (1000€ για 3 εξαρτώμενα τέκνα, και επιπλέον 1000€ ανά επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και 4000€).
  • Επιπλέον 1000€ για την αγορά αυτοκινήτου και μικροαυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
  • Δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρία πώλησης.
  • Επιδότηση έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικροαυτοκίνητα).
  • Eπιδότηση ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e έως 30% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 1300€.
  • Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800€.

Εταιρίες

  • Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000€ από 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000€ από 21 οχήματα και πάνω.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000€ ανά όχημα και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 400€ ανά σημείο επαναφόρτιση.
  • Επιδότηση σε εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000€ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς για 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση και έως 6.000€ για 21 οχήματα και πάνω αντίστοιχα.
  • Επιπλέον 4.000€ ανά αυτοκίνητο για εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε νησιά.
  • Επιδότηση 30% και με μέγιστο ποσό τις 8.000€ ανά αυτοκίνητο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 μέχρι 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000€ για 21 οχήματα και άνω αντίστοιχα.

Blogs
Quisque sit amet mi vel quam fringilla porttitor sed vitae ante

Pellentesque faucibus eget sem eget ultrices. Nunc a sem vitae magna pulvinar maximus posuere sed tellus. In vehicula mi nisi. Maecenas faucibus sodales risus dictum suscipit. Fusce ut suscipit lacus, id dignissim lectus. Aliquam et sapien velit. Morbi id neque nunc. Vivamus ullamcorper feugiat enim vitae porttitor. Nulla semper ut tortor id consequat. Vestibulum elementum interdum nisl, a rutrum ex faucibus aliquam. Curabitur velit leo, porttitor ac nunc sit amet, porttitor malesuada nibh

Blogs
Morbi vel risus eu ligula malesuada dapibus

Pellentesque faucibus eget sem eget ultrices. Nunc a sem vitae magna pulvinar maximus posuere sed tellus. In vehicula mi nisi. Maecenas faucibus sodales risus dictum suscipit. Fusce ut suscipit lacus, id dignissim lectus. Aliquam et sapien velit. Morbi id neque nunc. Vivamus ullamcorper feugiat enim vitae porttitor. Nulla semper ut tortor id consequat. Vestibulum elementum interdum nisl, a rutrum ex faucibus aliquam. Curabitur velit leo, porttitor ac nunc sit amet, porttitor malesuada nibh

Blogs
Pellentesque non efficitur mi Aliquam convallis mi quis

Pellentesque faucibus eget sem eget ultrices. Nunc a sem vitae magna pulvinar maximus posuere sed tellus. In vehicula mi nisi. Maecenas faucibus sodales risus dictum suscipit. Fusce ut suscipit lacus, id dignissim lectus. Aliquam et sapien velit. Morbi id neque nunc. Vivamus ullamcorper feugiat enim vitae porttitor. Nulla semper ut tortor id consequat. Vestibulum elementum interdum nisl, a rutrum ex faucibus aliquam. Curabitur velit leo, porttitor ac nunc sit amet, porttitor malesuada nibh

Blogs
Morbi vel risus eu ligula malesuada dapibus

Pellentesque faucibus eget sem eget ultrices. Nunc a sem vitae magna pulvinar maximus posuere sed tellus. In vehicula mi nisi. Maecenas faucibus sodales risus dictum suscipit. Fusce ut suscipit lacus, id dignissim lectus. Aliquam et sapien velit. Morbi id neque nunc. Vivamus ullamcorper feugiat enim vitae porttitor. Nulla semper ut tortor id consequat. Vestibulum elementum interdum nisl, a rutrum ex faucibus aliquam. Curabitur velit leo, porttitor ac nunc sit amet, porttitor malesuada nibh

Blogs
Sed viverra hendrerit nisl, at facilisis sapien malesuada id

Pellentesque faucibus eget sem eget ultrices. Nunc a sem vitae magna pulvinar maximus posuere sed tellus. In vehicula mi nisi. Maecenas faucibus sodales risus dictum suscipit. Fusce ut suscipit lacus, id dignissim lectus. Aliquam et sapien velit. Morbi id neque nunc. Vivamus ullamcorper feugiat enim vitae porttitor. Nulla semper ut tortor id consequat. Vestibulum elementum interdum nisl, a rutrum ex faucibus aliquam. Curabitur velit leo, porttitor ac nunc sit amet, porttitor malesuada nibh